Learning to Emulate Perception-Action Cycles in a Driving School Scenario (DRIVSCO)

Grunddaten zu diesem Projekt

Art des ProjektesEU-Projekt koordiniert außerhalb der Universität Münster
Laufzeit an der Universität Münster01.02.2006 - 31.07.2009

Beschreibung

Most technical systems, for example cars, must work reliably at key-turn. Therefore, such systems almost always employ conventional control strategies. Biological systems, on the other hand, learn. In the beginning they are functional only at a very basic level from which they improve their skills. No-one would, however, want to use a learning car, which could in the beginning barely steer. Thus, learning techniques have not really entered turn-key applications so far. The goal of DRIVSCO is to devise, test and implement a strategy of how to combine adaptive learning mechanisms with conventional control, starting with a fully operational human-machine interfaced control system and arriving at a strongly improved, largely autonomous system after learning, that will act in a proactive way using different predictive mechanisms.

Stichwörteradaptive learning; human-machine interaction
Webseite des Projektshttp://www.pspc.dibe.unige.it/~drivsco/
Förderkennzeichen016276-2
Mittelgeber / Förderformat
  • EU FP 6 - Specific Targeted Research Projects (STREP)

Projektleitung der Universität Münster

Lappe, Markus
Professur für Allgemeine Psychologie (Prof. Lappe)

Antragsteller*innen der Universität Münster

Lappe, Markus
Professur für Allgemeine Psychologie (Prof. Lappe)

Projektbeteiligte Organisationen außerhalb der Universität Münster

  • Georg-August-Universität GöttingenDeutschland
  • Aalborg Universität (AAU)Dänemark
  • Vytautas Magnus University (VDU)Litauen
  • Hella Kgaa Hueck & Co. (HELLA KG HUECK & CO.)Deutschland
  • Universidad De Granada (ATC_UGR)Spanien
  • Universität Genua (UNIGE)Italien
  • Süddänische Universität (SDU)Dänemark
  • Katholische Universität Leuven (KU Leuven)Belgien

Koordinierende Organisationen außerhalb der Universität Münster

  • Georg-August-Universität GöttingenDeutschland