Hauptmenü öffnen
Forschungsportal |
Über das Portal
Publications
Projects
Talks
Awards
Doctorates
Habilitations
Persons
Organisations
DE
|
EN
Mathematisches Wissen als Gegenstand von Lehr- /Lerninteraktionen. Eigenständige Schülerinteraktionen in Differenz zu Lehrerinterventionen
Steinbring, H.; Nührenbörger, M.
Research article (book contribution)
| Peer reviewed
Details about the publication
Publisher:
Dausendschön-Gay, U.; Domke, C.; Ohlhus, S.
Book title:
Wissen in (Inter-)Aktion. Verfahren der Wissensgenerierung in unterschiedlichen Praxisfeldern
Page range:
161-188
Publishing company:
De Gruyter
Place of publication:
Berlin
Status:
Published
Release year:
2010
Language in which the publication is written:
German
Keywords:
Mathematisches Wissen Gegenstand Lehr-/Lerninteraktionen; Eigenständige Schülerinteraktionen; Lehrerinterventionen; Mathematikunterricht; Lehr-/Lerninteraktionen;
Authors from the University of Münster
Nührenbörger
,
Marcus
Professorship of didactics of mathematics with the focus on inclusion (Prof. Nührenbörger)