Conclusions

Equit, Claudia; Finckh, Antonia; Thomas, Elisabeth

Forschungsartikel (Buchbeitrag) | Peer reviewed

Zusammenfassung

This chapter highlights crucial results of the study against the backdrop of professional discourse. One focus is on the understanding of participation and participation rights as well as the consequences that arise for children and adolescents in alternative care when putting participation into practice. It is important to discuss and determine what is meant by participation because it presents a multifaceted term that contains different meanings (Kellett, 2009). Especially concerning Art. 12 of the UN CRC, participation is conceptualized as a right to express children{\textquoteright}s views freely in all matters affecting them. Skauge et al. (2021) highlight that the understanding...

Details zur Publikation

Herausgeber*innenEquit, Claudia
BuchtitelParticipation in Residential Childcare. Safeguarding children‘s rights through participation and complaint procedures
Seitenbereich243-253
VerlagVerlag Barbara Budrich
ErscheinungsortOpladen
StatusVeröffentlicht
Veröffentlichungsjahr2024
Sprache, in der die Publikation verfasst istEnglisch
ISBN978-3847427094
DOI10.2307/jj.17207117.13
StichwörterEducational science; Heimerziehung; Partizipation; Social Work and Social Pedagogics

Autor*innen der Universität Münster

Equit, Claudia
Professur für Erziehungswissenschaft mit dem Schwerpunkt Sozialpädagogik/Kinder- und Jugendhilfe (Prof. Equit)
Thomas, Elisabeth Kerstin
Professur für Erziehungswissenschaft mit dem Schwerpunkt Sozialpädagogik/Kinder- und Jugendhilfe (Prof. Equit)